Εἰσαγωγικό
σημείωμα
Ἠ πεποίθησή μας, ὃτι ἡ Ἐκκλησιαστική
Ὀρθόδοξη Ὑμνολογία
εἶναι πάντα
ζωντανή, καί ὃτι αὐτή εἶναι, όχι
μόνο τέχνη καλή, αλλά καί διδασκαλία ἀποτελεσματική
τῶν
θεολογικῶν ἀληθειῶν, μᾶς ὢθησε στη
συγγραφή τῆς παρούσης Ὠδής ἐνισχύοντας
συγχρόνως τόν νοῦν καί τήν γραφίδα μας.
Ἐπειδή θεωρούμε, ὅτι τά προσωνύμια, τά ὁποῖα οἱ ἃγιοι ὑμνογράφοι άφιέρωσαν στή Θεομήτορα σκιαγραφούν πλήρως τήν προσωπικότητα καί το ἒργο της, τίς ἀρετές καί τήν προσφορά της, τήν «ὑπουργία» της στό Θεῖο Σχέδιο τῆς σωτηρίας τοῦ ανθρώπου, ἐντάξαμε στά κείμενα τῆς Ὠδῆς πολλά ἀπό αύτά. Πλήρη παρουσίαση καί ἀνάπτυξη ὃλων τῶν προσωνυμίων τῆς Θεομήτορος βρίσκει ὁ πιστός στό πόνημα μας «Οἱ ἀδάμαντες τῆς Παντάνασσας», βιβλίο ὠφέλιμο γιά ὅλους, και εἰδικό βοήθημα γιά πολλούς.
Οἱ Τρεῖς Στάσεις
τῶν ἐγκωμίων ἔχουν ἀκροστιχίδα,
τήν ὁποία
σχηματίζουν τά ἀρχικά γράμματα τῶν στροφῶν τους.
Τῆς Ὠδῆς τῶν ἐγκωμίων
προηγοῦνται τά Ἀπόστιχα τῆς ἑορτῆς (ἑσπερ. 15ης
Αὐγούστου)
καί ἕπονται τά
εὐλογητάρια
τῆς
Θεομήτορος, συνθέσεις ἡμέτερες καί ἀνέκδοτες
μέχρι σήμερα.
Εὔχομαι γραφίδες ἱκανότερες
καί ὀξύτερες
νά ἀπδώσουν
καρπούς περισσότερους καί πλουσιότερους.
Σέρρες 22-5-2019
ὁ πονήσας
Ἀλέξανδρος
Γ. Θεοδωρίδης
Θεολόγος -
Μουσικοδιδάσκαλος